Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 49 No. 2 (2020)
Vol. 49 No. 2 (2020)
Published:
2020-06-26
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Sumário
Comissão Editorial
550-557
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2854
Claudia Zavaglia
558
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Denominações para o brinquedo “balanço” no estado de São Paulo: análise diatópica e léxico-semântica
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2717
Beatriz Aparecida Alencar
559-577
PDF (Português (Brasil))
A percepção da intertextualidade pelos alunos do ensino fundamental, nas aulas de Língua Portuguesa: diálogo entre poema e vídeo
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2475
Regislene Dias de Almeida
578-593
PDF (Português (Brasil))
Distribution of the lateral /l/ in coda in Santomean Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2490
Amanda Macedo Balduino, Nancy Mendes Torres Vieira
594-615
PDF (Português (Brasil))
Definitional basis and terminology sheet: semi-automated steps that assist in the terminological definitions elaboration
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2572
Mirella Balestero, Clotilde Murakawa
616-630
PDF (Português (Brasil))
Investigating washback of SAEB/Prova Brasil Reading in 9th grade
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2683
Adriana de Oliveira Barbosa
631-650
PDF (Português (Brasil))
A diversidade linguística no ensino de português como língua adicional e língua estrangeira
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2714
Juliana Bertucci Barbosa, Deolinda de Jesus Freire
651-673
PDF (Português (Brasil))
Subordinate constructions with the verb saber in a cognitive-functional approach
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2645
Flavia do Carmo Bertasso
674-688
PDF (Português (Brasil))
Implications of Parental Relations for Mehináku (Arawak) Consanguineous Terminology
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2468
Paulo Henrique Pereira Silva de Felipe
689-705
PDF (Português (Brasil))
A filosofia da linguagem bakhtiniana e sua tridimensionalidade verbivocovisual
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2691
Luciane de Paula, José Antonio Rodrigues Luciano
706-722
PDF (Português (Brasil))
Study of heritage charters translation based on a bilingual parallel corpus (English-Portuguese)
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2639
Ivanir Azevedo Delvizio
723-741
PDF (Português (Brasil))
Proposta de macroestrutura de um dicionário de provérbios brasileiros orientado a estudantes espanhóis de tradução
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2465
Heloisa da Cunha Fonseca, José Antonio Sabio Pinilla
742-760
PDF (Português (Brasil))
Towards a Pedagogical Terminography
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2637
Guilherme Fromm
761-776
PDF (Português (Brasil))
As orações introduzidas por “incluso si” no espanhol sob a abordagem discursivo-funcional
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2635
Talita Storti Garcia, Bárbara Ribeiro Fante
777-798
PDF (Português (Brasil))
Inheritance network for subjective complex constructions
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2621
Sebastião Carlos Leite Gonçalves
799-818
PDF (Português (Brasil))
Emphasis on teaching writing: thematic content, style and compositional structure in Brazilian Portuguese textbooks
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2655
Cristian Henrique Imbruniz
819-837
PDF (Português (Brasil))
Lexicographic proposal for entries in the special dictionary of homonyms of the Brazilian Sign Language – Libras
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2570
Érika Lourrane Leôncio
838-859
PDF (Português (Brasil))
Telegraphic style utterances in aphasia: linguistic-cognitive functioning under a linguistic levels integrated view
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2628
Arnaldo Rodrigues de Lima
860-882
PDF (Português (Brasil))
Uniformization of terms in philology: trans-disciplinary dialogue and qualification of studies
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2712
Maria de Fatima Nunes Madeira
883-900
PDF (Português (Brasil))
An analysis of reading speeches on the channel “O mundo segundo Ana Roxo”
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2708
Aline Manfrim, Luzmara Curcino
901-919
PDF (Português (Brasil))
The terminology of the cycling domain in Brazil: cases of variation among the terms that denominate the main parts of the road bike
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2569
Milena de Paula Molinari, Maurizio Babini
920-937
PDF (Português (Brasil))
The issue of the origins of the Germanic languages in the history of the study of language
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2738
Rogério Ferreira da Nóbrega
938-963
PDF (Português (Brasil))
The word finding difficulties: between sound and meaning
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2633
Marcus Vinicius Borges Oliveira
964-981
PDF (Português (Brasil))
Wonder Women, The Contemporary Captains?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2692
Luciane de Paula, Luana Maria Gava
982-999
PDF (Português (Brasil))
Academic literacies, paraphrase and plagiarism: the production of reviews by undergraduate students
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2562
Hélio Rodrigues Júnior, Hélio da Guia Alves Junior
1000-1013
PDF (Português (Brasil))
The female body in discourse: memory and (r)existence
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2477
Marco Antonio Almeida Ruiz
1014-1032
PDF (Português (Brasil))
Morphic-syntactic aspects and the functionality of the article as a text builder
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2585
Nelyse Apparecida Melro Salzedas, Rivaldo Alfredo Paccola
1033-1050
PDF (Português (Brasil))
Close and loose appositions: pragmatic and semantic correlations
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2601
Monielly Saverio Serafim, Roberto Gomes Camacho
1051-1068
PDF (Português (Brasil))
The meaning of conditionality in the construction [caso + finite clause] in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2533
Camila Fernandes da Silva
1069-1085
PDF (Português (Brasil))
Terminologia da Agricultura de Precisão: proposta de verbete para um Dicionário Pedagógico Bilíngue Especializado
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2791
Nathalia Maria Soares
1086-1103
PDF (Português (Brasil))
The fanfiction genre: writing intergeneric analysis of fan writing
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2517
Karen Dias de Sousa
1104-1123
PDF (Português (Brasil))
Like a Barbie girl... but fascist: irony in posts
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2722
Laura Pereira Teixeira
1124-1137
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
529
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
193
A diversidade linguística no ensino de português como língua adicional e língua estrangeira
159
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
136
Offensiveness scale: how offensive is this expression?
124
Developed By
Open Journal Systems