Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 44 No. 2 (2015)
Vol. 44 No. 2 (2015)
Published:
2016-03-06
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
458
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
459-460
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Marcelo Módolo
465
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
The segmentation of the letter ‘a’ during the acquisition of writing skills
Cristiane Carneiro Capristano, Taynara Alcântara Cangussú
466-479
PDF (Português (Brasil))
School literacy and text teaching: between text types and discourse genres
Luciano Novaes Vidon
480-490
PDF (Português (Brasil))
Written language acquisition by the deaf: a process to be examined
Lucinéa da Silva Santana
491-505
PDF (Português (Brasil))
Gramática do Português, some characteristics as well as innovative and distinctive aspects when compared with other grammars of Portuguese
Maria Fernanda Bacelar do Nascimento
506-515
PDF (Português (Brasil))
The precariousness of teacher training in coping with prejudice in the pedagogical work
Anna Maria Lunardi Padilha
516-529
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L1
About the analogy and the errors in language acquisition process
Irani Rodrigues Maldonade
530-545
PDF (Português (Brasil))
Educação Linguística e Multiculturalismo
Countryside women: analysis of representations of women in Brazilian country songs
Amanda Ágata Contieri
545-558
PDF (Português (Brasil))
Indigenous Languages Literate Disciplinarization in Southern Brazil: a Discursive Approach
Carlos Maroto Guerola
559-573
PDF (Português (Brasil))
Bilingual Education for deaf students and importance of minority languages
Ivani Rodrigues Silva
574-583
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
What can this language do? A refl ection on beliefs that emerge in Teletandem interactions
Karin Adriane Henschel Pobbe Ramos
584-594
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Língua Materna
Reading habits under a new dynamic: report of a study with technology-oriented college freshmen
Adriane Belluci Belório de Castro
595-609
PDF (Português (Brasil))
Use of time and Portuguese classes: a case study on educational opportunities in a school vulnerable territory
Fernanda Marcucci, Claudia Lemos Vóvio
610-624
PDF (Português (Brasil))
An enunciative look at the writing and the diagnosis in the school setting
Mariana da Silva Marinho
625-636
PDF (Português (Brasil))
Text production in language teaching: reader, author and translator subjects under construction
Marilia Blundi Onofre, Cássia Regina Coutinho Sossolote
637-646
PDF (Português (Brasil))
The use of games as mediators in alphabetization/literacy on the resource room from the initial grades
Marjorie Agre Leão
647-656
PDF (Português (Brasil))
Filologia
The unrestraint of the continuous jaundice disease-causing lightning bolts in the captaincy of São Paulo: an analysis of the official administration’s discourse in the 18 th century
Renata Ferreira Munhoz
657-669
PDF (Português (Brasil))
Multi-gender personal language: Juca Teles’s legacy
Marcelo Módolo, Nathalia Reis Fernandes
670-680
PDF (Português (Brasil))
Filosofia da Linguagem
For an argumentation history: the rupture of senses in 20 th century
Débora Massmann
681-694
PDF (Português (Brasil))
Letramentos
Academic Literacies: the alliance between linguistics and ethnography
Eliane A. Pasquotte-Vieira
695-709
PDF (Português (Brasil))
The Reading Room program and its effects on the reading performance of students and teachers in a public school in São Paulo State
Queila da Silva Gimenez
710-724
PDF (Português (Brasil))
Linguagem e Novas Tecnologias
The logistics of teletandem interaction and mediation sessions for the teaching and learning of foreign languages
Daniela Nogueira de Moraes Garcia
725-738
PDF (Português (Brasil))
June 2013 riots: the ‘troublemakers’, the calling and the teacher’s condition
Eliane Righi de Andrade, Maria de Fátima Amarante, Carlos A. Zanotti
739-753
PDF (Português (Brasil))
Dialogic Interactivity in the use of a smart whiteboard
Gabriela Claudino Grande
754-769
PDF (Português (Brasil))
Tiras cômicas em suportes digitais
Paulo Ramos
770-783
PDF (Português (Brasil))
Linguística Computacional
Systematization and formalization of pronominal verbs in order to refi ne the WordNet.Br verbs base
Aline Camila Lenharo
784-798
PDF (Português (Brasil))
The Orthographic Agreement applied to Unitex graphs and dictionaries
Nathalia Perussi Calcia
799-811
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
Educational relations and language: reflections from the micro-genetic analysis
Evani Andreatta Amaral Camargo, Ana Paula de Freitas
812-821
PDF (Português (Brasil))
Study on pause and incidence of neologisms in the evolution of jargon aphasia: a case study
Francisco de Oliveira Meneses
822-835
PDF (Português (Brasil))
Linguistic tools in materials that support the dyslexia diagnosis:an analysis of two books
Patrícia Aparecida de Aquino
836-852
PDF (Português (Brasil))
Paraphasia production in subjects with fluent and non-fluent aphasias
Thalita Cristina Souza Cruz
853-867
PDF (Português (Brasil))
Terminologia
Adventure Tourism Terminology: search and analysis of equivalent terms (Portuguese-English) in the fi eld of Adventure Activities
Ivanir Azevedo Delvizio
868-883
PDF (Português (Brasil))
Tradução
Teaching translation memory systems in undergraduate programs: challenges and perspectives
Érika Nogueira de Andrade Stupiello
884-894
PDF (Português (Brasil))
Analysis of the translation into Portuguese of the tale The Bloody Chamber, of Angela Carter, by Carlos Nougué
Sarah dos Santos
895-908
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
280
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
266
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
238
Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
197
Língua, linguagem e fala na “Teoria do Valor” de Ferdinand de Saussure
148
Developed By
Open Journal Systems