Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 2 (2017)
Vol. 46 No. 2 (2017)
Published:
2017-11-21
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
405-410
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Carlos Eduardo Mendes de Moraes
411-412
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
413-431
PDF (Português (Brasil))
Análise da Conversação
Interactive frames and discursive topic management in a community of practices of aphasics and non-aphasics
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1590
Caio Mira
432-447
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Registration of nasal coda in the first year of elementary school
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1751
Simone Rizzatto Albertini
448-456
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L1
The steps of meaning construction by children and their interlocutors in an enunciative scenary
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1573
Suzana Rosa de Almeida, Juliana Perez Kiihl
457-468
PDF (Português (Brasil))
Word order comprehension by children acquiring BP
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1604
Leticia Schiavon Kolberg
469-481
PDF (Português (Brasil))
About the language and speech dichotomy and errors in the language acquisition process
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1696
Irani Rodrigues Maldonade
482-492
PDF (Português (Brasil))
Inter and Intra-variability in the phonological development of singletons and twins
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1748
Maria de Fatima de Almeida Baia
493-504
PDF (Português (Brasil))
Educação Linguística e Multiculturalismo
Who is / should be the teacher of the indigenous school: an introductory discussion
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1754
Letícia Fraga
505-515
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Língua Materna
The Portuguese textbook: new possibilities of approach to teaching syntax
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1550
Adriana Aparecida Silva
516-528
PDF (Português (Brasil))
Analysis of a textual production proposal in EJA – Mundo do Trabalho [EJA – World of the Work] didactic material
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1571
Karen Dias de Sousa
529-539
PDF (Português (Brasil))
Grammar teaching in the first years of elementary school
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1627
Ana Luzia Videira Parisotto
540-549
PDF (Português (Brasil))
Teachers of native and foreign language in technological society: current perspectives and market trends
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1742
Maria Helena da Nóbrega
550-560
PDF (Português (Brasil))
Reflections on language policy and language teaching: language settings that guide undergraduate students
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1743
Djane Antonucci Correa
561-576
PDF (Português (Brasil))
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
Integrated skills: historical and theoretical perspective and operationalization in Celpe-Bras exam
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1677
Maria Gabriela Silva Pileggi
577-592
PDF (Português (Brasil))
Formação de professores e ensino de Português como Língua Adicional
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1721
Juliana Bertucci Barbosa, Deolinda de Jesus Freire
593-602
PDF (Português (Brasil))
Filologia
The representation of the diacritics in seventeenth century spellings
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1620
Helena de Oliveira Belleza Negro
603-614
PDF (Português (Brasil))
Livros de mão da tradição de Gregório de Matos e Guerra: a encenação de referenciais discursivos no aparato didascálico e a legibilidade doutrinal dos poemas
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1747
Marcello Moreira
615-624
PDF (Português (Brasil))
Filosofia da Linguagem
The architectonic concept in Bakhtin's theory: historiographical, philosophical and dialogic approach
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1506
Inti Anny Queiroz
625-640
PDF (Português (Brasil))
Bakhtin Circle and the German Idealism: relations between thought and language
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1642
Taciane Domingues
641-654
PDF (Português (Brasil))
Funcionalismo
The evidential conditional value in journalistic domain
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1684
Fabiana Pirotta Camargo Lourenço
655-669
PDF (Português (Brasil))
Letramentos
Analysis of the competence matrix in a real application of the São Paulo State Secretary of Education evaluation program of Portuguese language Learning Evaluation as a Process
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1689
Michelle Souza Prado, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
670-685
PDF (Português (Brasil))
Libras
Sociolinguistics reflections on Libras – Brazilian Sign Language
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1673
Angelica Rodrigues, Anderson Almeida-Silva
686-698
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
The use of narratives as a method for comprehension assessment in aphasia
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1514
Sabrine Amaral Martins
699-714
PDF (Português (Brasil))
The so-called “telegraphic speech” and its relation with the word finding difficulties: a reflection from the utterances of two non-fluent aphasic subjects
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1624
Arnaldo Rodrigues de Lima, Rosana do Carmo Novaes Pinto
715-729
PDF (Português (Brasil))
Word Finding Difficulties: inferences from a qualitative analysis of interviews with aged individuals
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1660
Larissa Picinato Mazuchelli
730-744
PDF (Português (Brasil))
Individual variations in the linguistic-cognitive processes of normal or pathological aging: Each case is a different one
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1782
Rosana do Carmo Novaes Pinto
745-759
PDF (Português (Brasil))
Paraphasia, paralexia and their relationship with Word Finding Difficulties
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1800
Thalita Cristina Souza-Cruz, Diana Michaela Amaral Bocatto
760-773
PDF (Português (Brasil))
Políticas Linguísticas
Teaching practices and entrance examinations: (im) possible dialogues
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1581
Ester Machna de Mendonça
774-786
PDF (Português (Brasil))
Tradução
Presence of Black English Vernacular in Afro-American Literature
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1712
Laura de Almeida
787-799
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
353
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
178
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
124
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
121
Offensiveness scale: how offensive is this expression?
118
Developed By
Open Journal Systems