Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 2 (2021)
Vol. 50 No. 2 (2021)
Published:
2021-07-23
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3149
Comissão Editorial
458-464
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3150
Mariana Luz Pessoa de Barros
465
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Resignifying academic engagement through literacy practices of gamification
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2992
Gabriel Guimarães Alexandre
466-484
PDF (Português (Brasil))
Brazilian Portuguese relative clauses: resumptive and chopping structures
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2936
Jaqueline Marinho Pinheiro de Almeida, Heloisa Lima Salles
485-503
PDF (Português (Brasil))
Adversative insubordinate conditional constructions in Brazilian Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2986
Camila Pires Alves, Flávia Bezerra de Menezes Hirata-Vale
504-522
PDF (Português (Brasil))
Entre a saúde e a estética: a constituição de sentidos em capas de revista masculina
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3015
Camila Pires Alves, Carolina de Paula Machado
523-538
PDF (Português (Brasil))
Discourses of the human sensitivity to the animal cause
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2911
Manoel Sebastião Alves Filho
539-557
PDF (Português (Brasil))
Michaelis: a view on four bilingual school dictionaries
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3067
Fábio Henrique de Carvalho Bertonha, Claudia Zavaglia
558-578
PDF (Português (Brasil))
The emergence of the subschema [V_que] in the conditional connectors network
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3038
Camila Gabriele da Cruz Clemente
579-596
PDF (Português (Brasil))
Negative terminological definitions: a necessary evil?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2944
Ivanir Azevedo Delvizio, Francine de Assis Silveira
597-616
PDF (Português (Brasil))
An analysis of the short film Nina Bonita: the meaning effects generated by the multiple languages of the animation genre
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2963
Jaciluz Dias, Marta Cristina da Silva
617-636
PDF (Português (Brasil))
Unidades pluriverbales en diccionarios: aspectos teóricos y metalexicográficos en publicaciones españolas del siglo XX
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2982
Roosevelt Vicente Ferreira, Renato Rodrigues-Pereira
637-652
PDF (Português (Brasil))
A díade formação-atuação do tradutor-intérprete de Libras para o contexto educacional
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3135
Priscila Regina Gonçalves de Melo Giamlourenço, Cristina Broglia Feitosa de Lacerda
653-668
PDF (Português (Brasil))
Didactic practice: between programming, manipulation, and adjustment
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2869
Eliane Soares de Lima
669-684
PDF (Português (Brasil))
Leprosy: a successful terminological intervention case?
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2954
Márcia de Souza Luz-Freitas, Pâmela Teixeira Ribeiro
685-705
PDF (Português (Brasil))
The theory of enunciative operations in textual production: rewriting of a fairy tale by elementary school students I
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2964
Marlene Aparecida Viscardi Mantovani, Marilia Blundi Onofre
706-720
PDF (Português (Brasil))
Collective authorship and literary genres: Socrates’ philosophical conceptions analyzed from the perspective of textual criticism
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3051
Marcelo Módolo
721-732
PDF (Português (Brasil))
Classification of indigenous origin names of the municipalities of São Paulo state
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2865
Eduardo de Almeida Navarro
733-752
PDF (Português (Brasil))
Semiotics, Enunciation and the Discourse on Internet: the experience of an online course
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2901
Ana Carolina Cortez Noronha
753-767
PDF (Português (Brasil))
The gender proposal of writing and the responsive act in the editorial themes of ENEM: dialogue and discourse in the proposal of writing
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2872
Cláudia Oliveira, Camila Ludovice, Ricardo Wotckoski
768-785
PDF (Português (Brasil))
Functional analysis of the Ablative case in Western Armenian language
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2929
Deize Crespim Pereira, Sarkis Ampar Sarkissian
786-808
PDF (Português (Brasil))
Fixation, idiomaticity and compositionality: the phraseological unit deixar a poeira baixar in Portuguese
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2959
José Roberto Prezotto Júnior
809-828
PDF (Português (Brasil))
Interdiscurso, intertexto e práticas interpretativas: os processos de incorporação nas desnotícias
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2994
Karina Rocha Campos, Jean Cristtus Portela
829-849
PDF (Português (Brasil))
Orality as digital content in graduation: an experience with podcasts in times of remote teaching
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3021
Hélio Rodrigues Júnior, Hélio da Guia Alves Junior
850-869
PDF (Português (Brasil))
The verbs “lembrar(-se)” and “esquecer(-se)”: a variationist study
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.3081
Kátia Roseane Cortez dos Santos
870-892
PDF (Português (Brasil))
The variation between mas and só que in the Brazilian Portuguese varieties of Nova Iguaçu and Rio de Janeiro
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2960
Rogério Santos Júnior, Juliana Barbosa de Segadas Vianna
893-911
PDF (Português (Brasil))
Book, quires, and single sheets: a philological study of registry and City Council archive inventory in Santana de Parnaíba (1764)
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i2.2895
Ivan Douglas de Souza
912-929
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Prática pedagógica de multiletramentos em contexto de escola pública
529
Discurso e mídia: as relações de poder nas/das revistas
193
A diversidade linguística no ensino de português como língua adicional e língua estrangeira
159
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
136
Offensiveness scale: how offensive is this expression?
124
Developed By
Open Journal Systems