Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 1 (2021)
Vol. 50 No. 1 (2021)
Published:
2021-04-29
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
1-7
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3128
Apresentação
Mariana Luz Pessoa de Barros
8-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3129
Artigos
Present of the indicative usage: Theoretical reflections and a didactic proposal for a contemporary language study
Regislene Dias de Almeida
10-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2899
The pedagogical coordinator’s work during the Collective Pedagogical Work Hour: a look at in-service teacher education
Neuraci Rocha Vidal Amorim, Lília Santos Abreu-Tardelli
24-41
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2863
A vida em “Cenários”: “não, não é bem isso”
Ivânia Campigotto Aquino, Gisele Benck de Moraes
42-56
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2913
The emergence of cultural issues in teletandem: perspectives and reflections
Paola de Carvalho Buvolini, Katia Rodrigues Mello Miranda, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
57-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3001
As memórias e a instabilidade genérica: considerações acerca dos diferentes modos de inserção do tempo no processo constitutivo de memórias de professoras
Orasir Guiherme Teche Cális
74-90
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2898
Portuguese conjuncture and subordinate loans in Nheengatu
Gláucia Vieira Cândido, Aline da Cruz, Giovana Alves de Oliveira
91-107
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2928
Verbally based discourse markers: two hypotheses of language change in usages of the verb “crer” (to believe)
Lucas Borel Cristiano, Solange de Carvalho Fortilli
108-125
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3056
Embodied actions and turn-taking in an interaction between therapist and child with Autistic Spectrum Disorder (ASD)
Fernanda Miranda da Cruz, Ana Caroline Lopes Gomes Guerra, Ana Carina Tamanaha, Jacy Perissinoto
126-143
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2912
From official guidelines to practices in municipal schools in Rio de Janeiro: an investigation into the teaching of the linguistic/grammatical component
Luiz Felipe da Silva Durval
144-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2989
Discursive alchemy in inquisitorial processes: the crossing of the voices of the notary and the visitor in confessions
Gabriele Franco
163-175
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3064
Delusional speech in schizophrenia and the strangeness effect
João Pedro Souza Gati
176-188
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3079
Exploring Latin’s verbal paradigm: vocabulary items and morphological operations
Lydsson Agostinho Gonçalves, Paula Roberta Gabbai Armelin
189-206
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2951
Post-constructionalization constructional change of a gente and você in Brazilian Portuguese
Sebastião Carlos Leite Gonçalves, Marcelo Henrique Vieira de Faria
207-226
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3013
Saberes docentes no Ensino de Português Língua Estrangeira: proposta para ação pedagógica
Marina Ayumi Izaki Gómez
227-242
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2902
Methodological principles for the detection of digital communication neologisms
Ana Maria Ribeiro de Jesus
243-261
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2961
The citation in scientific texts: a semio-historiographic analysis of the argument of influence
Patricia Veronica Moreira, Flavia Karla Ribeiro Santos, Jean Cristtus Portela
262-280
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2945
Mirative adverbial clauses in Brazilian Portuguese
Juliana Fernandes Corrêa Nunes, Patrícia de Araujo Rodrigues
281-297
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2918
The punctuation in the writing of the students of the elementary education
Marian Oliveira, Noélia Nascimento Ferraz Amorim
298-317
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3019
Sociolinguistic evaluation and perceptions
Livia Oushiro
318-336
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3100
Dialogues between enunciation and foreign language teaching
João Daniel Passarelli França, Marília Blundi Onofre
337-356
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2971
Some remarks on the teaching of forensic phonetics to linguistics students
Renata Regina Passetti, Pablo Arantes
357-383
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3109
The space of translation within the institutional realm: considerations on academic and governmental contexts from the perspective of the power turn
Rafaela Araújo Jordão Rigaud Peixoto
384-402
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3074
Sobre a sintaxe da interpretação temporal dos infinitivos em português
Maurício Resende
403-425
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.2891
The stages of human life in social representations: a Corpus Linguistics perspective
Barbara Soares da Silva
426-438
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3077
Path of literacies in the events and practices of literacy academic inexperienced student writers in Portuguese Language course
José Hipólito Ximenes de Sousa
439-457
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v50i1.3080
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
280
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
266
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
238
Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
197
Língua, linguagem e fala na “Teoria do Valor” de Ferdinand de Saussure
148
Developed By
Open Journal Systems