Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Histórico do periódico
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Editorial Team
Políticas Editoriais
Foco e Escopo
Periodicidade
Processo de Avaliação pelos Pares
Política de Acesso Livre
Fontes de Apoio
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 2 (2018)
Vol. 47 No. 2 (2018)
Published:
2018-10-17
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Comissão Editorial
274-278
PDF (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Carlos Eduardo Mendes de Moraes
279-280
PDF (Português (Brasil))
Nominata de pareceristas
Comissão Editorial
281-291
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Uses of commas in the beginning of Junior High School: distribution and evidences of prosodic characteristics
Tainan Garcia Carvalho
292-305
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2004
Aquisição de Linguagem: L1
The pragmatic (in)flexibility in the child's speech and the errors in the language acquisition process
Irani Rodrigues Maldonade
306-318
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2033
Educação Linguística e Multiculturalismo
Reference and stereotype in intercultural collaborative communication
Paola de Carvalho Buvolini Freitas, Daniela Nogueira de Moraes Garcia
319-333
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1997
Stereotypes in Teletandem learning mediation sessions
Ludmila Belotti Andreu Funo
334-351
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2020
Ensino de Língua Materna
Teacher planning from PNAIC/2013: revisiting studies on didactic sequences
Andréa Ramos de Oliveira, Ana Luzia Videira Parisotto
352-367
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1928
Reading processes in construction: the articulation between grammar and text production
Marília Blundi Onofre
368-380
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2037
Causality constructions usage from elementary education ll to college: from variation to topicalization of the conjunction “pois”
Marcelo Módolo, Alfredo Vital Oliveira
381-394
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2029
Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira
Needs analysis in High School integrated to Vocational Course in Computing at the Federal Institute of Acre
Cristiane das Neves
395-410
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2036
Bulletin de Français Instrumental (1988-1991) e a legitimação do francês no campo universitário
Marcella dos Santos Abreu
411-424
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1932
Filologia
The practice of the romance by Antonio da Fonseca Soares: ms. 2998 BGUC
Luís Fernando Campos D'Arcadia
425-434
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1986
Reports of denunciation of the Metropolitan Curia of São Paulo: analysis of the use of diacritical signs in the writing of witchcraft processes
Marcelo Módolo, Helena de Oliveira Belleza Negro
435-445
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2110
Filosofia da Linguagem
The authorship in the National System of Culture under the Bakhtinian perspective
Inti Anny Queiroz
446-461
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1916
The architectural of the musical genre sertanejo: comparing statements present in the book Bem Sertanejo
Maria Sueli Ribeiro da Silva
462-473
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2021
Derrida and Structural Linguistics – a reading of chapter 1 of Gramatology
Alcides Cardoso dos Santos
474-484
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2058
Stylistics and Style in the Bakhtin Circle and the Idealism: a comparative study between the dialogical and monological basis in Linguistics
Taciane Domingues
485-500
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1914
Refraction practices, refraction of a practice: discoursive genres and its textual readings
Marco Antonio Villarta-Neder
501-518
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2051
Funcionalismo
Rhetorical relations and types of arguments: a study of the possible correlations
Juliano Desiderato Antonio, Virginia Maria Nuss
519-531
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1935
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
Technologies and the intercultural communication in foreign language teaching/learning and teachers’ education
Daniela Nogueira de Moraes Garcia, Micheli Gomes de Souza
532-542
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2054
Linguística de Corpus
Production of corpus-based didatic activities in English focusing written production
Mayra Aparecida dos Santos
543-556
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2015
Neurolinguística
Telegrams and ‘telegraghic speech’
Lou-Ann Kleppa
557-572
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1936
Tradução
Translation in the area of Organic Chemistry: from adaptation to literal translation
Paula Tavares Pinto, Marcelo de Freitas Lima
573-585
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.2050
The tense choices and the creation of meanings in Água Viva, by Clarice Lispector and in two of its English translations
Sandra Regina Fonseca Moreira
586-601
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1966
Jakobson's intersemiotic translation revisited and a small analysis of Asterix comics
Adriano Clayton da Silva
602-614
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1953
Meaningful words of Clarice Lispector extracted from two books of the author and characteristics of normalization in their respective translations
Thereza Cristina de Souza Lima
615-626
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v47i2.1926
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
Block title
Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
319
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
293
O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
213
Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
208
Alfabetização e letramento de surdos: mapeamento das contribuições de pesquisas
149
Developed By
Open Journal Systems