v. 15 n. 3 (2018): Edição Temática

					Visualizar v. 15 n. 3 (2018): Edição Temática

Edição Temática:
Telecolaboração transcultural e transcontinental para aprendizagem de línguas estrangeiras: propostas e desafios.

Organizado por:
Ana Cristina Biondo Salomão (UNESP)
Leila Martins Gonçalves da Costa (University of Miami)
Maisa de Alcântara Zakir (UNESP)

Publicado: 31-12-2018

Edição completa

Sumário

  • Telecolaboração transcultural e transcontinental para aprendizagem de línguas estrangeiras: propostas e desafios

    Leila Martins Gonçalves da Costa, Ana Cristina Biondo Salomão, Maisa de Alcântara Zakir
    9-25
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2433
  • Transcultural and Transcontinental Telecollaboration for Foreign Language Learning: proposals and challenges

    Leila Martins Gonçalves da Costa, Ana Cristina Biondo Salomão, Maisa de Alcântara Zakir
    26-41
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2434

Edição Temática v. 15 n. 3 (2018)

  • Face-to-face tandem and etandem: differences that influence the maintenance of tandem learning activities.

    Masako Wakisaka
    42-57
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2408
  • A deaf and a hearing student learning Portuguese and Libras in a tandem context

    Francisco José Quaresma de Figueiredo, Quintino Martins de Oliveira
    58-72
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2389
  • Estabelecendo objetivos de aprendizagem em contexto de teletandem

    Karin Adriane Henschel Pobbe Ramos, Kelly Cristiane Henschel Pobbe de Carvalho
    73-87
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2397
  • El teletándem en el aprendizaje Alemán – Español: mediateca ENALLT – UNAM y Universidad de Würzburg

    Edú Alberto Cruz Lecona, María Guadalupe Alfaro Martínez
    88-108
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2411
  • Experiencing Teletandem: A collaborative project to encourage students in tandem interactions

    Viviane Klen-Alves, Fernanda Franco Tiraboschi
    109-130
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2416
  • Desenvolvimento da competência comunicativa oral em PLE: teletandem em foco

    Rozana Aparecida Lopes Messias, Michael J. Ferreira
    131-154
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2412
  • Teletandem mediation on Facebook

    Daniela Nogueira de Moraes Garcia, Micheli Gomes de Souza
    155-175
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2400
  • New directions in eTandem: an expanded vision of capabilities and practices

    Michael Abernathy Marsh-Soloway, Olivier Michel Delers
    176-193
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2395
  • Episódios relacionados à língua em interações de teletandem: implicações para a formação de professores de PLE.

    Gabriela Rossatto Franco
    214-240
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2410
  • A correção de erros e as relações entre avaliação por pares e autoavaliação no ambiente teletandem

    Suzi Marques Spatti Cavalari, Ana Carolina Freschi
    194-213
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2413
  • The variation of obligatory preposition-article contractions in the interlanguage of adult learners of Portuguese

    Edvan P. Brito
    241-256
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2390
  • Teaching social issues through cinema and teletandem

    Aurora Castillo-Scott
    257-278
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2409
  • A critical exploration of heritage language learners’ identities within Hellotalk

    Kaitlyn Teske, Alexis Vollmer Rivera
    279-301
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2399
  • Deconstructing language learners’ feelings of inferiority through teletandem

    Paula A. Zulaica-Gómez
    302-323
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2394
  • Understanding teletandem language learning from an intersubjective perspective

    Gerson Rossi dos Santos, Douglas Altamiro Consolo
    324-343
    DOI: https://doi.org/10.21165/gel.v15i3.2396