Approach, Method and Technique: Dialogues and Duels

Authors

  • Diego Moreno Redondo Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.21165/el.v45i2.660

Keywords:

approach, method, technique, English learning and teaching.

Abstract

The centerpiece of this work covers the method conception analysis of five Teacher Coordinators of English courses in five private language institutes of a city in São Paulo State. Based on the theory about method already established by Anthony (1963), this study examines the method conception of these participants, once, in the context of the language institutes, these professionals represent the ideology of the institution where they work and, therefore, are responsible for conducting training courses for all teachers in order to prepare these professionals for teaching classes based on the method used by the institute. Furthermore, it is possible to investigate the extent to which the terms approach, method and technique are used as synonymous or with a different meaning from that established by Anthony (1963).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Diego Moreno Redondo, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

Graduado em Letras-Inglês pela Faculdade de Educação São Luís/Jaboticabal-SP em 2005. Mestre em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem pela PUC-SP em 2015, sob orientação da Prof.ª Dra. Maria Antonieta Alba Celani. Atualmente, atua como professor de português e inglês no Ensino Fundamental II pela Secretaria Municipal de Educação de Guatapará-SP.

References

ALMEIDA FILHO, J. C. P. de. A importância do artigo de Edward M. Anthony (1963) e da sua tradução hoje. Revista HELB, Rio de Janeiro, v.5, n.5, jan. 2011. Disponível em: ˂http://www.helb.org.br˃. Acesso em: 20 jun. 2014.

ALMEIDA FILHO, J. C. P. de. Dimensões Comunicativas no Ensino de Línguas. 7. ed. Campinas: Pontes, 2013. 113 p.

ANTHONY, E. M. Approach, Method and Technique. English language teaching, London, v.17, n.2, p. 63-67, fev. 1963.

BORGES, E. F. do V. Metodologia, Abordagem e pedagogia de ensino de línguas. Linguagem & Ensino, Pelotas, v.13, n.2, p. 397-414, dez. 2010.

CELCE-MURCIA, M. Grammar Pedagogy in Second and Foreign Language Teaching. Tesol Quarterly, Los Angeles, v.25, n.3, p. 459-480, set. 1991.

HOLMES, J. What’s my methodology? The ESPecialist, São Paulo, v.21, n.2, p. 127-146, mar. 2000.

LEFFA, V. J. O ensino de línguas estrangeiras no contexto nacional. Contexturas, São Paulo, n.4, p. 13-24, mar. 1999.

NEUBAUER, A. et al. Um olhar sobre a trajetória da Educação: dos paradigmas conservadores ao paradigma emergente. Athena: Revista Científica de Educação, Curitiba, v.8, n.8, p. 55-71, jun. 2007.

NUNAN, D. Language Teaching Methodology: a textbook for teachers. Phoenix: ELT, 1995. 264 p.

RICHARDS, J. C. et al. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 270 p.

STAKE R. E. Case Studies. In: DENZIN, N. K. et al. (orgs.). Strategies of qualitative inquiry. Londres: SAGE Publications, 1998. p. 86-109.

Published

2016-11-29

How to Cite

Redondo, D. M. (2016). Approach, Method and Technique: Dialogues and Duels. Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), 45(2), 504–518. https://doi.org/10.21165/el.v45i2.660

Issue

Section

Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira