Integrated skills: historical and theoretical perspective and operationalization in Celpe-Bras exam

Authors

  • Maria Gabriela Silva Pileggi Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Campinas, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1677

Keywords:

assessment, integrated skills, proficiency tests in foreign language

Abstract

This article sets a historical and theoretical overview of integrated skills and its operationalization on the Celpe-Bras exam written tasks. With the arrival appearance of performance assessments tests, integrated skills have been increasingly used. However, the theme is still a matter of debate for some researchers. While some theorists raise an issue about a possible skill-to-skill contamination, others defend it as a more language-centered approach. Therefore, the author attempts to present the state-of-the-art literature about ‘integrated tasks’ and analyses written task from the Celpe-Bras to understand how this theme has been applied in this exam.

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Author Biography

Maria Gabriela Silva Pileggi, Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Campinas, São Paulo

Doutoranda em Linguística Aplicada, área de concentração Linguagem e Educação, pelo Departamento de Linguística Aplicada (DLA) do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) da Universidade Estadual de Campinas. Mestra em Linguística Aplicada, área de concentração Linguagem e Educação, pelo DLA do IEL da Universidade Estadual de Campinas. Licenciada em Letras - Habilitação em Língua Portuguesa pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Graduanda em Linguística pela Universidade Estadual de Campinas. Professora de Português para Estrangeiros. Atua na área de avaliação em língua estrangeira, com ênfase no Certificado de Proficiência em Língua Portuguesa para Estrangeiros (Celpe-Bras). Se interessa por estudos de validade, exames de proficiência, integração de habilidades e ensino de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua/Adicional

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Published

2017-11-21

How to Cite

Pileggi, M. G. S. (2017). Integrated skills: historical and theoretical perspective and operationalization in Celpe-Bras exam. Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), 46(2), 577–592. https://doi.org/10.21165/el.v46i2.1677

Issue

Section

Ensino de Segunda Língua/Língua Estrangeira