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Vol. 41 No. 2 (2012)
Vol. 41 No. 2 (2012)
Published:
2016-04-04
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Estudos Linguisticos
381-387
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Marcelo Módolo
388
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
The unconventional uses of comma in argumentative texts produced in school: clues of prosodic organization, evidences of writing representation
Geovana Carina Neri Soncin
389-402
PDF (Português (Brasil))
Error and self-repair in the child’s relation to language
Irani Rodrigues Maldonade
403-418
PDF (Português (Brasil))
Authorship in textual productions for college entrance exam: a Bakhtinian approach
Luciano Novaes Vidon
419-432
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L2/LE
Francês para Objetivo Universitário (FOU) na FFLCH/USP: formação linguística e discurso universitário para alunos que preparam intercâmbio com a França
Heloisa Albuquerque-Costa
433-442
PDF (Português (Brasil))
Filologia
Tratativas em ofícios do século XIX: interferências do pensamento positivista na escrita oficial do período republicano
Helena de Oliveira Belleza Negro
443-452
PDF (Português (Brasil))
The use of clitics in handwritten documents from the Province of São Paulo of the eighteenth century – An annalysis on the clitic lhe
Renata Ferreira Munhoz
453-465
PDF (Português (Brasil))
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
Reading practices in technological higher education: the sense in cyberculture
Adriane Belluci Belório de Castro
466-480
PDF (Português (Brasil))
Teaching/Learning languages in teletandem: spaces for autonomy and reflection
Daniela Nogueira de Moraes Garcia
481-494
PDF (Português (Brasil))
Research tendencies in teaching and learning English as a foreign language in Brazil
Dirce Charara Monteiro
495-508
PDF (Português (Brasil))
Teletandem Brazil Project, virtual communities, discourse communities and communities of practice: preliminary results
Jaqueline Moraes da Silva
509-523
PDF (Português (Brasil))
The teaching unit as an organizer of Portuguese textbook: Its constitution in the decades of 1960/1970/1980
Joceli Cargnelutti
524-538
PDF (Português (Brasil))
The teaching of Portuguese as a foreign language in the virtual context of Teletandem: linguistic and discursive aspects
Karin Adriane Henschel Pobbe Ramos
539-552
PDF (Português (Brasil))
O papel do teletandem na formação de professores de espanhol
Kelly Cristiane Henschel Pobbe de Carvalho
553-561
PDF (Português (Brasil))
A relação entre o sujeito e objeto de conhecimento: a formação do professor de línguas
Letícia Marcondes Rezende
562-571
PDF (Português (Brasil))
Linguística Histórica
The theory of case by Thomas of Erfurt: an example of relative progress in the history of language studies
Alessandro Jocelito Beccari
572-587
PDF (Português (Brasil))
Considerations on the non-occurrence of epenthetic vowel in the poetic corpus of Archaic Portuguese
Ana Carolina Freitas Gentil Almeida Cangemi, Gladis Massini-Cagliari
588-601
PDF (Português (Brasil))
Multissystemic analysis of ficar in Paulista’s Brazilian Portuguese history
Ataliba Teixeira de Castilho, Flávia Orci Fernandes
602-615
PDF (Português (Brasil))
“Recebe(m)-se novidades”: Constructions with se in magazine advertisements from São Paulo
Giovanna Ike Coan
616-631
PDF (Português (Brasil))
Past Tense Verbal Forms in the Cantigas de Santa Maria
Gisela Sequini Favaro
632-644
PDF (Português (Brasil))
Discursive tradition and linguistic change: an approach of the grammaticalization
Lúcia Regiane Lopes-Damasio
645-657
PDF (Português (Brasil))
Cases of verbal thematic vowel allomorphy in word formation in the Cantigas de Santa Maria
Natália Cristine Prado
658-668
PDF (Português (Brasil))
Sandhi phenomena and its importance for the prosodic status of clitics in reminiscent religious medieval cantigas
Tauanne Tainá Amaral
669-678
PDF (Português (Brasil))
The prosodic status of augmentative and diminutive words in Archaic Portuguese: simple forms or compounds?
Thais Holanda de Abreu
679-693
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
Language alterations in epilepsies: a neurolinguistics study
Danielle P. Algave
694-707
PDF (Português (Brasil))
Lexical-Semantic functioning: a critical discussion based on data from dialogical episodes with aphasic subjects
Rosana do Carmo Novaes Pinto, Thalita Cristina Souza Cruz
708-722
PDF (Português (Brasil))
Sociolinguística e Dialetologia
Linguistic beliefs and attitudes of urban speakers in Irati (PR): a look at the other in the discourse
Aparecida Feola, Clarice Cristina Corbari
723-738
PDF (Português (Brasil))
Lexical and syntactic variation in the production of formal Portuguese writing of the students from University Eduardo Mondlane - Mozambique
Artinésio Widnesse Saguate
739-754
PDF (Português (Brasil))
Intersection between rhotic linguistic variation and sex variable
Cândida Mara Britto Leite
755-764
PDF (Português (Brasil))
Phonic salience and tense in the verbal agreement of first person plural of the Brazilian and European Portuguese
Cássio Florêncio Rubio
765-778
PDF (Português (Brasil))
An ethnolinguistic study on names for “gambá” (skunk) in Brazilian Midwest Region: contributions from ALiB Project
Daniela de Souza Silva-Costa, Aparecida Negri Isquerdo
779-792
PDF (Português (Brasil))
Language Change Theory: a critical review
Dante Lucchesi
793-805
PDF (Português (Brasil))
Variable phenomena in South Region of Brazil: aspects of sociolinguistic behavior among three capital cities
Edair Maria Görski
806-817
PDF (Português (Brasil))
Linguistic Atlas of Paraná – v. II: comments on Dialectometry
Fabiane Cristina Altino
818-832
PDF (Português (Brasil))
Negative verbal structures in Paulistano Portuguese: envelope of variation
Rafael Stoppa Rocha
833-843
PDF (Português (Brasil))
Socioestilistics effects on sociofunctionalist approaches: questions in speech, writing and classroom
Raquel Meister Ko. Freitag
844-853
PDF (Português (Brasil))
Scope of a theoretical-methodological Ethnographic Linguistic Atlas of the border Brazil / Paraguay (ALFBP): methodology and preliminary study
Regiane Coelho Pereira Reis
854-868
PDF (Português (Brasil))
A critical balance of variationist sociolinguistic in São Paulo state and a proposition of a research program
Sebastião Carlos Leite Gonçalves
869-884
PDF (Português (Brasil))
The use of verb “gostar” in situations of lesser and greater formality in Brazilian Portuguese and European Portuguese
Talita de Cássia Marine, Juliana Bertucci Barbosa
885-897
PDF (Português (Brasil))
Tradução
The translation of culturally marked terms in Dois irmãos/ The brothers by Milton Hatoum
Patrícia Dias Reis Frisene
898-909
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
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Questões sobre compostos e morfologia da LIBRAS
326
Escravidão e loucura: uma leitura do conto "A escrava", de Maria Firmina dos Reis
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O uso de jogos como mediadores da alfabetização/letramento em sala de apoio das séries iniciais
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Garotas de programa e o entre-lugar discursivo
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Alfabetização e letramento de surdos: mapeamento das contribuições de pesquisas
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