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Vol. 42 No. 2 (2013)
Vol. 42 No. 2 (2013)
Published:
2016-04-04
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Estudos Linguisticos
579-581
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Marcelo Módolo
582
PDF (Português (Brasil))
Aquisição da Escrita
Unconventional segmentation of word found in text of the fifth grade of Elementary School: a prosodic analysis
Fabiana Cristina Paranhos
583-593
PDF (Português (Brasil))
Descrição prosódica de hipersegmentações de palavras: apontamentos sobre a mobilização de estruturas rítmicas
Lilian Maria da Silva
622-633
PDF (Português (Brasil))
Textual production of learners in multiliteracies practices: the case of Club-Penguin
Flávia Danielle Sordi Silva Miranda
594-607
PDF (Português (Brasil))
The heterogeneity of writing: student’s response to the production of a dissertation and a comment
Janaína Fernandes Possati
608-621
PDF (Português (Brasil))
Relationship between the narrative and picture of child: possibilities of reading
Marcele Viana Santos, Silvana Perottino
634-645
PDF (Português (Brasil))
From spoken interviews to written accounts: historicity of verbal interactions
Maria Ignez de Lima Pedroso
646-657
PDF (Português (Brasil))
Aquisição de Linguagem: L2/LE
The influence of writing on the pronunciation of Portuguese spoken by Japanese
Gustavo Massami Nomura
658-668
PDF (Português (Brasil))
Filologia
Establishing a critical edition of a medieval manuscript: a report of a difficult experience
Rosa Virgínia Mattos e Silva
669-678
PDF (Português (Brasil))
Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas
The summary at university: dialoguing with school practices
Cristina Fontes de Paula Costa
679-691
PDF (Português (Brasil))
Affective memories of first students experiences
Elisabeth Ramos da Silva, Maria José Milharezi Abud
692-704
PDF (Português (Brasil))
Forum as a ‘community activity for learning’: pathways for the formation of Portuguese language teachers
Fabiana Poças Biondo
705-719
PDF (Português (Brasil))
Recurrence of proverbial brands on college entrance exam essays: forms of severability in a comparative study
Glauce de Oliveira Alves
720-730
PDF (Português (Brasil))
Social and cultural implications of the process of teaching Portuguese to foreigners in the virtual context of Teletandem
Karin Adriane Henschel Pobbe Ramos
731-742
PDF (Português (Brasil))
The school practice of teaching genres of argumentative discourse genres: desubjectivation pedagogy
Luciano Novaes Vidon
743-755
PDF (Português (Brasil))
Alumnos con necesidades educacionales especiales y sus representaciones cuando enuncian sobre su competencia oral-enunciativa en lengua extranjera
Márcia Regina Titoto
756-770
PDF (Português (Brasil))
The use of personal pronouns in teaching Brazilian Portuguese for foreigners
Neide Tomiko Takahashi
771-782
PDF (Português (Brasil))
(Inter) cultural aspects in the analysis of activities of an English textbook´s analyses linked with the purpose of changes
Olena Kovalek
783-797
PDF (Português (Brasil))
Speech acts and culture in a text book on Portuguese as a foreign language
Pamela Andrade
798-809
PDF (Português (Brasil))
The teaching of oral language: an overview before the PCN-EF/98
Paula Gaida Winch
810-823
PDF (Português (Brasil))
The (future) teacher LP: multiple perspectives, new meanings
Pollyanne Bicalho Ribeiro
824-837
PDF (Português (Brasil))
Dialogism and voices: refractions in Portuguese Language educational materials
Shirlei Neves-Santos
838-851
PDF (Português (Brasil))
Social hierarchies, linguistic norm and variation in São Paulo
Hosana dos Santos Silva
852-865
PDF (Português (Brasil))
Linguística Computacional
The importance of lexical resources for automatic processing of Portuguese
Magali Sanches Duran
866-877
PDF (Português (Brasil))
Neurolinguística
Life stories of people with Alzheimer’s disease - Language and the presence of the subject
Ivone Panhoca
878-888
PDF (Português (Brasil))
Theoretical and methodological aspects of the “tip of the tongue” phenomenon
Marcus V. B. Oliveira
889-902
PDF (Português (Brasil))
Evaluation of comprehension in aphasia: the limit of assessment tests and the contribution of discursive analysis
Renata Viana Ensinas Fugiwara, Rosana do Carmo Novaes-Pinto
903-915
PDF (Português (Brasil))
Psicolinguística
The interactive construction in the image reading: reflections and propositions
Lélia Erbolato Melo
916-926
PDF (Português (Brasil))
The image as the passport to the imaginary world of stories
Priscila Peixinho Fiorindo
927-937
PDF (Português (Brasil))
Tradução
Social anthropology of civilization theory: English translation of Darcy Ribeiro’s Brazilian cultural habitus
Talita Serpa
938-951
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
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Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
Português (Brasil)
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