Considerações teórico-metodológicas sobre o processo de elaboração de materiais didáticos na formação de professores de línguas
Theoretical-methodological considerations on the process of preparing teaching materials in the training of language teachers
DOI:
https://doi.org/10.21165/el.v51i1.3265Abstract
The present work aims to propose some reflections on the process of elaboration of teaching materials for language classes and their crossings in the construction of teaching identities, considering the perspectives of doing, power, knowledge and being a teacher. Therefore, we are guided by our trajectory as professors, working in a Post-Graduate Program in Letters and in a Letters course, advising teachers in continuing education and undergraduates. The reflections undertaken are based on studies that discuss teaching knowledge and the role of language teachers (TOMLINSON, 2001; BARROS; COSTA, 2010; GERALDI, 2015; CONTRERAS, 2012). The results point to the intrinsic relationship between the development of teaching materials and teaching agencies.
Keywords: language teacher training; teaching materials; identity.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A aprovação dos artigos para publicação implica na cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação nesta revista. O(s) autor(es) autoriza(m) o Grupo de Estudos Lingüísticos do Estado de São Paulo (GEL) a reproduzi-lo e publicá-lo na revista Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), entendendo-se os termos "reprodução" e "publicação" conforme definição respectivamente dos incisos VI e I do artigo 5° da Lei 9610/98. O(s) autor(es) continuará(rão) a ter os direitos autorais para publicações posteriores. O artigo poderá ser acessado pela rede mundial de computadores (www.gel.org.br/estudoslinguisticos), sendo permitidas, a título gratuito, a consulta e a reprodução de exemplar do artigo para uso próprio de quem o consulta. Essa autorização de publicação não tem limitação de tempo, ficando o GEL responsável pela manutenção da identificação do autor do artigo. Casos de plágio ou quaisquer ilegalidades nos textos apresentados são de inteira responsabilidade de seus autores.