Towards a Pedagogical Terminography

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2637

Keywords:

pedagogical terminography, corpus linguistics, learning, terminographic management environment.

Abstract

The aim of this paper is, firstly, to present the field of Pedagogical Terminography, showing its possible theoretical and methodological approaches and the importance of Corpus Linguistics in this kind of work, besides some research examples coming from a corpus management environment and its respective visualization page. As a result, I present my proposal for what I consider fundamental elements for the development and achievement of a Pedagogical Terminography.

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Author Biography

Guilherme Fromm, Universidade Federal de Uberlândia (UFU), Uberlândia, Minas Gerais, Brasil

Possui graduação em História (1990) e Letras - Alemão/ Português (1998), com licenciatura em Português (2009), especialização em Tradução - Inglês/Português (2000), mestrado em Linguística (2002) e doutorado em Estudos Linguísticos e Literários em Inglês (2008), todos pela Universidade de São Paulo e pós-doutorado em Linguística/Lexicografia na Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Atualmente é professor Associado do ILEEL/UFU, área de Língua Inglesa, e editor das revistas Domínios de Linguagem (http://www.seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem) e Revista GTLex (http://www.seer.ufu.br/index.php/GTLex/index). Tem experiência na área de Linguística, com ênfase em Teoria e Análise Linguística, atuando principalmente nos seguintes temas: Lexicografia, Terminologia, Terminografia bilíngue, Tradução e Linguística de Corpus.

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Published

2020-06-26

How to Cite

Fromm, G. (2020). Towards a Pedagogical Terminography. Estudos Linguísticos (São Paulo. 1978), 49(2), 761–776. https://doi.org/10.21165/el.v49i2.2637

Issue

Section

Artigos